A Shadowy Indian Company Co-Opted Dead Newspapers to Spread Propaganda - 2019-11-14

From UmbraXenu
Jump to: navigation, search
F0.png A Shadowy Indian Company Co-Opted Dead Newspapers to Spread Propaganda November 14, 2019, David Gilbert, Vice News

A network of 265 fake websites in 65 countries operated by a shadowy Indian company has been helping spread anti-Pakistan propaganda — which happened to align with IRL demonstrations in Europe.

The ultimate goal of the influence campaign was to sway lawmakers in Europe in favor of Indian interests, a matter of vital importance during the crisis in Kashmir in August when the Indian government stripped the Muslim-majority region of its autonomy.

Researchers at the EU Disinfo Lab, an NGO in Brussels, uncovered the network of sites that mimic current or defunct media sites around the globe, including dozens of U.S. portals in the mix. Some mimicked long-defunct outlets like the New York Morning Telegraph (which closed in 1972), and others attempted to mislead by using site names similar to those of current media organizations, such as the Times of Los Angeles, rather than the Los Angeles Times.

Wikipedia cite:
{{cite news | first = David | last = Gilbert | title = A Shadowy Indian Company Co-Opted Dead Newspapers to Spread Propaganda | url = https://www.vice.com/en_in/article/xwe993/a-shadowy-indian-company-co-opted-dead-newspapers-to-spread-propaganda | work = Vice News | date = November 14, 2019 | accessdate = January 19, 2020 }}